Annons
Annons

 

5 roliga övningar för hela kroppen


Enligt era önskemål. Här kommer ett pass för semesterträning. Om ni frågar mig skulle jag säga att ni även får använda det hemma, borta (fast ni inte är på semester) eller utomhus.

Huvudsaken är ATT ni använder det och att ni inte slarvar igenom rörelserna; känn magen, känn ryggen, benen, axlarna, rumpan osv genom hela passet. Kvalitet före kvantitet. Alltid!

 

Passets upplägg: 5 övningar som körs som en cirkel (för den som önskar finns det en tvist på slutet)

Redskap: Gummiband med handtag

Antal:

Nybörjare: 30 sek vila 15 mellan varje övning x 3 varv

Proffs: 1 min gå direkt till nästa övning x 3-5 varv

Mittemellan: 45 sek vila 15 eller gå direkt till nästa övning x 3-5 varv

Oavsett nivå, vila 1 min när du har kört klart alla övningar.

Övning 1 

”Benböj med armar-uppåt-sträck”

Behåll armarna raka, se till att ha kontroll i mage och skulderblad.

Övning 2

”Omvänt utfallskliv med rodd”

Ta ett ordentligt kliv bakåt, nyp ihop skulderbladen tänk att axlarna ska försöka nudda varann.

Övning 3

”Sidoutfallskliv med överkoppsrotation”

Knät och foten pekar framåt. Vrid magen med hjälp av magen (ja det låtersjälvklart men är svårt) håll emot på vägen tillbaka. Raka armar.

Övning 4

”Alexandras armhävningsvariant”

Gör en smal armhävning nära en bänk, ett räcke, stol, soffa.

Klättra utan att flytta fötterna upp med händerna på valfritt föremål till exempel ett räcke.

Gör en bred armhävning.

Snurra runt ett halvt varv.

Och haha du är visst redo för en liten dipp också. När du är klar med din dipp, börja om från början. Spänd mage. Rakt igenom.

Övning 5

”3 i 1 för magen”

Denna i 10 sek

Lyft rumpan från höger till vänster sida i 10 sek

Avsluta med att placera hällarna nära rumpan, sen leker du snudda häl. Obs! Låt aldrig skulderblad toucha marken. Också 10 sek.

Den lilla tvisten på slutet:

Som avslut på varje varv tränar jag på det roligaste jag vet och som gör sig utmärkt på semestern, ja egentligen rent allmänt om man vill bli på bra humör och få träningsvärk i axlarna. Mina damer och herrar, stå på händer.

För nybörjaren föreslår jag den här varianten. Sätt i båda händerna i marken och försök att putta dig upp så högt du vågar och kan.

Nivå två, känner ni såklart igen. Ps att svinga sig upp mot en vägg är också grymt!

Det går fasen ganska snabbt att börja känna skillnad. Som med allt. Övning ger färdighet mina vänner.

Slit passet med hälsan! Lycka till!

Med vänlig hälsning,

Er tillgivna semesterfirare

(14)
(9)
(0)

1 kommentar | Translate
 

 
 

Annons

 

Yoga & Breakfast


Hej på er! Hurra idag sitter jag på Ceylon Sliders och har äntligen en snabb uppkoppling. Vi bodde ju här när vi var på Sri Lanka förra gången så jag upplevde aldrig att wi fi något problem, men OMG denna gången har inläggen tagit timmar att ladda upp. Jag hoppas att ni har förståelse för lite lägre intensitet här på bloggen.

Okej nu ska vi inte prata om det, nu ska vi prata om hur otroligt mysigt det känns att vara tillbaka för yoga och frukost på Ceylon, älskade att starta morgonarna här förra året och har samma känsla i år.

Så roligt att se hur mycket detta lilla bygge har hunnit utvecklas på enbart ett år (det var precis nyöppnat när vi bodde här sist). Frukostmenyn som var bra innan är nu ett litet himmelrike.

Yogan, härligaste jag har varit på. På riktigt, yogainstruktörer från hela världen strömmar till Ceylon för att hålla klasser så jag tycker gott vi kan bestämma att det är stans bästa!?

Sen såklart atmosfären, underbar personal och ett litet vattenhål för alla coola människor som passerar Weligama, typ såna som jag. Mohaha

Vi gör som vanligt. Ni tittar på bilderna och kan därmed följa med på morgonens yoga and breakfast. Ok?

(10)
(11)
(0)

1 kommentar | Translate
 

 
 


Annons


Laddar