Annons
Annons

TRÄNING I ALL ÄRA


 

Träning ska vara kul! Det är en fundamental grund i Alexandra’s regelbok för träning. Som jag hade varit glad om det var så enkelt. Långt ifrån all träning är ju ens i närheten av rolig för att inte tala om de dagar rumpan vägrar pallra sig från soffan.

Annons

Så vad gör man då? Om träning är tråkigt eller motivationen är precis ingenstans?

  1. Testa någonting nytt. Något du har gått och tänkt på som du inte vågar/orkat styra upp.
  2. Kör pass med en kompis, turas om att välja träningsform.
  3. Välj en muskelgrupp du vill bli starkare i och fokusera extra på den under någon vecka och se om vad som händer.
  4. Släng in ett intervallpass löpning istället för din vanliga sträcka, våga addera ytterligare 1 kilometer på din vanliga runda, eller kanske leta upp en ny.
  5. Boka tid med ett proffs för att skaffa mer kunskap! En personlig tränare, tennisinstruktör, boxcoach, löpcoach… ja jag vet inte vad du tycker är kul, men du fattar.

Hur kul att göra något nytt?

Det är bara några år sedan jag testade att surfa för första gången. Föll pladask, både för sporten och från brädan. Känslan av att kunna hitta något nytt att gilla vid vuxen ålder känns otippat och förbannat härligt.

Finns nog inte mycket som toppar känslan när man läser en våg och tar den med storm. (Förlåt, jag ska sluta ordvitsa.)

Semestern bestäms numer endast efter vart det går att surfa. Perfekt för mig som får kli i kroppen av att ligga still på en strand i flera veckor och för att det blir en mycket bra variation till min övriga träning. Jaha du, det krävs jäkligt mycket styrka för att orka surfa.

(0)
(0)
Kommentera | Translate
 

Annons
Annons


Laddar