Annons
Annons

KLÄTTRA PÅ GOLVET


 

Hej hej allihop, 

Den här veckan har varit galet intensiv med Testa-på-Night Fight, möten och massa annat jobb. Skitkul såklart, men jag är helt och hållet färdig och känner att LA-get-away sitter som en jävla smäck! Förstår ni hur fantastiskt det ska få bli att pussa och krama på min Matilda!?

Jag ska prata mer om hur magiska deltagare som testat Night Fight vid senare tillfälle, nu tänker jag dela med mig av en övning som är bra och väldigt jobbig. Brukar addera den när jag kör helkroppspass. 

Mina damer och herrar den här kallar jag axelklättring med tricepsarmhävning. 

Annons

Böj dig framåt och låt det sträcka ordentligt på baksidan av benen, på det sättet får du lite rörlighetsjobb gjort på köpet.  

Klättra så långt fram det någonsin går med armarna, utan att tappa spänning i mage, skulderblad och nacke. Det här funkar precis lika bra att göra på knä. 

Klättra tillbaka så att du hamnar med armbågarna tight invid kroppen. 

Gör en tricepsarmhävning, alltså en armhävning fast smalt grepp så att du kommer åt baksidan av armen ist för bröstet. 

Res dig tillbaka till typ som en yogahund, för att sedan landa i startposition. 

Vill du skoja till det hela lite extra kör du en halv burpee direkt efter du är klar med axelklättringen. (Halv burpee innebär att du skiter i armhävningen och går från den positionen jag håller på bilden ovan, direkt till ett hopp.)

Hoppa, hoppa! 

Kör axelklättring 8 ggr och halv burpee 10 ggr x 3 varv!

 

 

(0)
(0)
Kommentera | Translate
 

Annons
Annons


Laddar