Annons
Annons

BACKA, BACKA, BACKA!


 

Nä, inte backa, utan backe. Det utgjorde grunden för dagens träningspass här i myggparadiset. (Skämt och sido, totalt ingnodd med djungelolja är det inte en enda av dem som vill åt mig längre. )

Åter till dagens pass. Mitt förslag är att du går ut och letar upp en backe som tar mellan 20 och 30 sekunder att ta sig uppför. Den behöver inte vara superbrant, du ska kunna hålla ett jämt och högt tempo.

Varje gång du är i starten av backen och varje gång du kommer upp för backen kör du en styrkeövning. Idag blev det fokus på benen för mig, med nedanstående 6 övningar:

Annons

Före och efter backe 1: Jumpsquats

Före och efter backe 2: Jämfota sidohopp

Före och efter backe 3: Långa utfallskliv

Före och efter backe 4: 90 graders hälgång

Före och efter backe 5: Höftlyft

Före och efter backe 6: Korta utfallskliv  

Du springer upp för backen 6 ggr och kör samma styrkeövning 2 ggr/vända i 30 sekunder. Med 1,5 minuts vila mellan varje löpning. När du är klar med första setet vilar du 3 minuter. Kör sammanlagt 3 varav.

Ha så roligt! 

Ps. Att kunna avsluta med ett bad efter sammalagt 18 rundor backintervall är typ det härligaste jag vet. Ds.

(0)
(0)
Kommentera | Translate
 

Annons
Annons


Laddar